Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου:
Δεν φταίνε μόνο οι ελλείψεις
Διαμαρτυρίες, προκάλεσε το παρακάτω δημοσίευμα της εφημερίδας "νέο Άστρο" σχετικά με διαπιστώσεις και αντιμετώπιση των ασθενών στο Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου.
Βέβαια όλες οι διαμαρτυρίες προήλθαν απο το προσωπικό του Κ.Υ. ενώ Αναγνώστες μας ,παίνεσαν το δημοσίευμα που έχει ως εξής:
"Με μια τεράστια ζώνη ευθύνης και χωρίς το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό, η κατάσταση στην παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης στο Κέντρο Υγείας Ναυπάκτου, καθημερινά χειροτερεύει. Μάλιστα η φετινή περίπτωση, εν όψει της θερινής περιόδου, είναι ανησυχητική αν αναλογιστούμε ότι οι παθολόγοι οι οποίοι κάνουν τις πρώτες διαγνώσεις, τις παραπομπές, τη συνταγογραφία κλπ. τo 2009 ήταν τρεις ενώ σήμερα μόνο δύο.
Σύμφωνα με στοιχεία, κατά την περσινή θερινή περίοδο, οι ασθενείς που επισκέφθηκαν το Κ.Υ. Ναυπάκτου ανήλθαν σε 3.000, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί.
Εύλογη, λοιπόν, η ανησυχία των ιατρών για το αν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, φοβούμενοι διαγνωστικό λάθος που μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον ασθενή, λόγω κόπωσης μιας και η εφημερία τους διαρκεί 17 ώρες, αλλά και στην περίπτωση της διακομιδής ασθενούς που ο ένας εκ των δύο υποχρεωτικά θα απουσιάσει.
Πέραν όμως των ανωτέρω, σε μια πρόσφατη επίσκεψή μας στο Κ.Υ. Ναυπάκτου διαπιστώσαμε, εκτός από την έλλειψη επιστημονικού προσωπικού και την άξια επαίνου προσπάθεια των υπαρχόντων ιατρών, μια ανάρμοστη συμπεριφορά ορισμένων υπαλλήλων προς ασθενείς και συνοδούς τους αλλά και την «δημοσιοϋπαλληλική παραγωγικότητα» νοσηλευτών που επιβαρύνει την όλη εικόνα και κατάσταση.
Συγκεκριμένα, στο Γραφείο υποδοχής και πληροφοριών, ο αρμόδιος υπάλληλος ενοχλημένος μάλλον από τις ερωτήσεις ή την παρουσία επισκεπτών αφού ήταν «μπουκωμένος» από το σάντουιτς που δεν μπορούσε να… απολαύσει, απαντούσε δυσνόητα και συμπεριφέρετο ως «εκ θέσεως ισχύος» σε άτομα που ως επί το πλείστον ήταν υπερήλικα και από χωριά. Μάλιστα σε μία περίπτωση προκάλεσε την οργή με την συμπεριφορά του όταν του ζητήθηκε «αριθμός προτεραιότητας» αφού απάντησε πως:
-- «Η γιατρός δεν μου έδωσε προτεραιότητες.. Να περιμένετε στην πόρτα της… Να βρείτε τη σειρά μόνοι σας…»!
Σε παρατήρησή μας ότι οι ασθενείς θα μαλώσουν μεταξύ τους καθώς υπήρχαν και μερικοί που δεν μπορούσαν να σταθούν όρθιοι και κάθονταν σε καθίσματα άλλων ιατρείων, η «γνώμη» του και μάλιστα σε έντονο ύφος, έγινε… εντολή:
-- «Εγώ τι να κάνω;… Να πάνε να τα βρούνε!...»!
Εάν σε όλα αυτά συμπεριλάβουμε εκτός από τις δικές του φωνασκίες και αρκετών νοσηλευτών που κάπνιζαν αρειμανίως και «καλαμπούριζαν» στο διπλανό Γραφείο με την πόρτα ανοιχτή, η όλη εικόνα του Κ.Υ. Ναυπάκτου οτιδήποτε άλλο θύμιζε εκτός από χώρο ασθενών….
Θα περιμέναμε, βέβαια, να δώσει λύση ο Διευθυντής του Κ.Υ. αλλά, όπως μάθαμε, «απουσίαζε στο Μεσολόγγι.. Ο νέος Διοικητής του Νοσοκομείου είχε καλέσει όλους τους Διευθυντές για να ενημερωθεί…»!...
Είναι και αυτό ένα δείγμα λειτουργίας του Ε.Σ.Υ. Δεν φτάνει που είναι λίγο το ιατρικό προσωπικό, απουσιάζει και ο Διευθυντής για να τον γνωρίσει ο Διοικητής που, ναι μεν θέλει να μάθει τα προβλήματα αλλά εξ… αποστάσεως, χωρίς να έχει ιδίαν αντίληψη!...
Τελευταία ελπίδα για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής Ναυπάκτου, είναι να κάνουν τον… «σταυρό» τους να μην «πάθουν τίποτα» και χρειαστεί να μεταβούν στο Κ.Υ. Οι φιλότιμες προσπάθειες των λιγοστών γιατρών, ίσως να μην είναι αρκετές για την υγεία τους!..."
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "νέο Άστρο"

Δεν υπάρχουν σχόλια: